تشک مموری فوم نوزاد

محصولات مرتبط

تشک مموری فوم نوزاد

حداقل زمانی که کودکان در طول شبانه روز می خوابند 17 ساعت است، بنابراین باید گفت که از مهم‌ترین وسایلی که نیاز است تهیه کنید، تشک مموری فوم نوزاد مناسب و راحت برای نوزاد است. خرید تشک با این ویژگی های برای والدینی که تازه بچه‌دار شده‌اند، ممکن است دشوار باشد.نوزادان بسیاری از ساعت‌های روزانه خود را درون گهواره یا تخت‌شان هستند،استفاده از تشک مموری فوم نوزاد مناسب می‌تواند از بدن کوک مراقبت کند. مهم‌ترین نکته ای که می توان به آن اشاره کرد این است که تشک مناسب می‌تواند ایمنی نوزاد در خواب را تضمین کند و از خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد کاهش دهد.

تشک مموری فوم نوزاداستفاده از تشک طبی نوزاد 

تولید تشک مموری فوم نوزاد  بصورت دست ساز می باشد. موادی که در داخل آن استفاده می شود فوم هوشمند (مموری فوم)‌ و اسفنج HR می باشند. به این صورت که فوم حافظه دار یا مموری فوم در دو طرف تشک قرار گرفته می شود و سختی ۵ از ۷ را به وجود می آورد که این میزان کاملا ایده آل است. تشک طبی هوشمند در سایز های استاندارد برای نوزادان و همینطور بزرگسالان قابل تولید و استفاده است. این تشک طبی نوزاد درارتفاع ۲۷ (+ـ ۲) سانتی متر تولید می گردد. این تشک به علت استفاده از مموری فوم داخل آن در دمای ۳۷ درجه در ناحیه تحت فشار خود قابلیت شکل پذیری خواهد داشت. 

در نتیجه در هنگامی که کودک روی آن می خوابد تمامی فرورفتگی های بدن مانند گودی کمر و باسن، انحنای زانو پر می شود. 

5 نکته در تشک مموری فوم نوزاد  

انواع متفاوتی از تشک طبی نوزاد که دارای قیمت های متفاوتی هستند در بازار وجود دارند ، تا جایی‌که انتخاب کردن برای  شما را بسیار سخت می‌کند. پیش از اینکه اقدام به خرید تشک نوزاد کنید بهتر است که به تمام ویژگی‌های یک تشک خوب دقت داشته باشید. در ادامه این مقاله ما به یکسری از این ویژگی‌ها اشاره می کنیم:

1. انتخاب یک تشک سفت

ممکن است تصور کنید که خوابیدن روی تشک سخت واسه نوزاد سخت باشد، اما بهترین انتخاب برای نو رسیده‌ها و نوزادان تشکی نسبتا سفت می باشد تا بتوانند حالت بدن آنها را که در حال رشد هستند، به‌خوبی حفظ نماید. همینطور استفاده از تشک خیلی نرم ، باعث فرو رفتن نوزاد درون تشک می شود و ممکن است خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را بیشتر کند. خرید اینترنتی تشک رویال اصل از آکسون

البته خبر خوب این است که سندرم مرگ ناگهانی بسیار نادر است اما به هر حال نیاز است که تا حد امکان از خطر احتمالی آن پیشگیری شود. برای اینکه تست میزان سفتی تشک نوزاد را تست کنید، هنگام خرید تشک با دست روی تشک فشار وارد کنید و بعد از برداشتن دست‌تان، تشک نباید شکل دست‌تان را به خود گرفته باشد.

2. اندازه و وزن تشک

موقعی که میخواهید تشک بخرید، باید گهواره یا تخت نوزاد خود را اندازه‌گیری نمایید و دقیقا به اندازه تخت تشک را بخرید. نباید بین لبه‌های تخت و تشک، فاصله‌ به وجود بیاید که معمولا این فاصله برای نوزادان و کودکان نوپا خطرناک است.

 3. انتخاب روکش مناسب تشک

زمان خریدن تشک برای نوزاد، دقت داشته باشید که روکش تشک، ضخیم، ضد آب و همینطور قابلیت شستشو را داشته باشد. هر چقدر هم که وضعیت بهداشتی نوزادتان اهمیت ‌دهید اما گاهی اوقات پیش می آید که تشک به ادرار یا مدفوع نوزاد آلوده شود. اگر تشک قابلیت شستوشو نداشته باشد و نتوانید به‌درستی تشک را تمیز کنید، احتمال ابتلای نوزاد به عفونت زیاد می شود. بنابراین استفاده از روکش‌های ضد‌ آب، شستشو و تمیز کردن از تشک را برای شما آسان‌تر می‌کنند. خرید آنلاین تشک رویا از آکسون

4. قابل تنفس بودن تشک

هنگام خرید تشک مموری فوم نوزاد باید تشکی انتخاب کنید که قابلیت تنفس داشته باشد. یعنی هوا به خوبی در آن جریان داشته باشد و زمانی که نوزادتان روی آن خواب است و به‌ويژه به صورت دمر خوابیده بتواند به‌راحتی نفس بکشد. 

5. دو رویه بودن تشک

برخی از تشک طبی نوزاد دو رویه می باشند و روی آنها علامت «2-stage» مشاهده می شود. از این تشک‌ها می‌توان متناسب با رشد کودک استفاده کنید. یک طرف این تشک ها سفت می باشد و مناسب نوزادان کوچک است و طرف دیگر آن در مقایسه با طرف دیگر، کمی نرم‌تر و مناسب نوزادان نوپا می باشد.

تشک مموری فوم نوزاد

ویژگی و مزایای استفاده از تشک نوزاد هوشمند 

خاصیت تشک مموری فوم نوزاد این است که باعث انعطاف پذیری تشک می شود و طراحی خاص لبه های تشک از غلط زدن نوزاد جلوگیری می کند.

این تشک رویال نوزاد هوشمند به خاطر انعطاف پذیری بالا ای که دارد، مناسب شیردهی نوزاد بوده واستفاده از آن باعث می شود تا فقط 30% نیروی وارد شده به تشک ، به نوزاد برگردد.

این تشک مموری فوم نوزاد برای نوزادان تا 6 ماه طراحی گردیده است و خاصیت مموری فوم که دارد موجب شده تا این تشک انعطاف پذیرتر باشد. این تشک از روکش کتان قابل شستشو و تعویض تولید شده است.

ویژگی های تشک نوزاد هوشمند:

  • دارای خاصیت مموری فوم
  • دارای انعطاف پذیری بالا
  • مناسب شیردهی نوزاد
  • دارای روکش کتان
  • قابل شستشوی رویه و تعویض آن
  • ضد اشتعال، ضد حشرات، ضد جریان الکتریسیته ساکن

شما به عنوان والدین یک کودک باید از راحتی و امنیت کودک خود بر روی تشک اطمینان پیدا کنید و تشکی را انتخاب کنید که سلامت کودک شما را تضمین نماید. کودک شما باید بر روی تشکی بخوابد که عاری از مواد مصنوعی شیمیایی باشد، این مواد برای سلامتی مضر هستند برخی از مواد شیمیایی بر روی رشد مغزی و فیزیکی کودکان تاثیر منفی دارد.